Aprendre fent... acompanyar la seva autonomia
En el nostre dia a dia, cada situació és una oportunitat d’aprenentatge.
Tant en moments quotidians com en celebracions especials, els infants són
protagonistes del que fan i descobreixen.
A la primera imatge, durant l’hora del berenar, en L. pela el plàtan tot
sol. Un gest senzill que implica planificació, motricitat fina i concentració.
Però, sobretot, implica confiança en ell mateix: descobrir que és capaç.
A la segona imatge, en un context molt diferent, durant la festa de la
Castanyada, l’A. pela castanyes. Enmig d’una celebració i de l’emoció del
dia, ella també participa activament i s’implica en l’acció. De nou, la
motricitat fina, la seqüència d’accions i l’autonomia hi són presents.
Tot i ser moments aparentment diferents —un de rutina i l’altre de festa—,
el valor pedagògic és el mateix: donar temps, espai i confiança perquè
experimentin i avancin cap a la seva autonomia.


Comentaris
Publica un comentari a l'entrada