Tret de sortida nova UD: Els secrets de la terra!


A  l’hora  de  pensar  i  desenvolupar  aquesta  unitat  didàctica  partim  de  la  base  que,  en  el  context  actual, l’educació ambiental és una proposta educativa que s’ha d’implementar de manera transversal en totes les etapes educatives, ja que permet donar una resposta al repte ecològic i social que vivim, ajudant a redefinir els models de pensament. D’altra banda, la importància que cada vegada més es dóna a les qüestions de sobirania alimentària i alimentació  saludable ens donen un eix de partida en aquest treball: descobrir d’on surten els aliments que mengem i quines són les característiques agrícoles del nostre territori. Així, pretenem  treballar  el  coneixement  de  l’entorn  de  la  llar,  amb  l’objectiu  final,  com  a  escola,  d’ajudar  als infants a apropar-se i a vincular-se al territori davant el context d‟alienació que genera la globalització neoliberal actual.

La  unitat  de  programació  la  vertebrarem  a  partir  d’activitats  lúdiques  i  motivadores,  que  parteixen  de  la consideració de l’infant com a centre de l’educació, respectant les seves necessitats i adaptant-nos als seus diversos  ritmes,  creant  un  clima  d’afecte  i  confiança  que  permeti  la  relació  afectiva,  l’aprenentatge individualitzat i la implicació activa dels nens i les nenes en les propostes didàctiques. Totes elles tenen l’educació  integral  i  la  globalització  com  a  principi  didàctic  bàsic,   l’educació  sensorial  com  a  origen  del coneixement i la necessitat del contacte amb l’entorn i l’observació directa de la naturalesa. En aquest marc, la figura de l’educador és principalment el de guia, observador i generador d’un ambient estimulant.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA HO TENIM TOT PREPARAT PER ANAR A ESPERAR ELS REIS!!

UD La festa dels colors: tècnica del regalim amb el color vermell!