Tret de sortida nova UD: Els secrets de la terra!
A l’hora
de pensar i
desenvolupar aquesta unitat
didàctica partim de la base
que, en el
context actual, l’educació
ambiental és una proposta educativa que s’ha d’implementar de manera
transversal en totes les etapes educatives, ja que permet donar una resposta al
repte ecològic i social que vivim, ajudant a redefinir els models de pensament.
D’altra banda, la importància que cada vegada més es dóna a les qüestions de
sobirania alimentària i alimentació
saludable ens donen un eix de partida en aquest treball: descobrir d’on
surten els aliments que mengem i quines són les característiques agrícoles del
nostre territori. Així, pretenem
treballar el coneixement
de l’entorn de
la llar, amb l’objectiu final,
com a escola,
d’ajudar als infants a apropar-se
i a vincular-se al territori davant el context d‟alienació que genera la
globalització neoliberal actual.
La unitat
de programació la
vertebrarem a partir
d’activitats lúdiques i
motivadores, que parteixen
de la consideració de l’infant
com a centre de l’educació, respectant les seves necessitats i adaptant-nos als
seus diversos ritmes, creant
un clima d’afecte
i confiança que
permeti la relació
afectiva, l’aprenentatge
individualitzat i la implicació activa dels nens i les nenes en les propostes
didàctiques. Totes elles tenen l’educació
integral i la
globalització com a
principi didàctic bàsic,
l’educació sensorial com
a origen del coneixement i la necessitat del contacte
amb l’entorn i l’observació directa de la naturalesa. En aquest marc, la figura
de l’educador és principalment el de guia, observador i generador d’un ambient
estimulant.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada