Total de visualitzacions de pàgina:

Powered By Blogger

dimarts, 23 d’octubre de 2018

Menjar és alimentar-se?

Com gairebé sempre la resposta es pot trobar en l’acció lliure dels infants. Una alimentació de nutrients equilibrats amb proteïnes, calci, sucres... necessaris per poder créixer físicament i mentalment. I una alimentació relacional, emocional, intel·lectual i d’aprenentatge com també cultural, amb rituals, llenguatges gestuals, actitudinals i verbals.
Menjar per alimentar-se és una de les activitats més complexes i completes que els infants realitzen cada dia per conquerir la seva autonomia.
Tot aprenentatge demana desig, assaig, error, constància, voluntat, repetició i temps.
L’Idai, de 28 mesos, es deixa ajudar pel seu company Pere, de 36 mesos, que amb molt d’encert li corda el pitet. La complicitat, la relació i la col·laboració que s’estableix entre tots dos és una petita mostra de la significació profunda que l’acte de menjar té per a l’educació i l’aprenentatge a totes les edats.

Documentar, una mirada nova. Xarxa Territorial d’Educació Infantil a Catalunya


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada