Menjar és alimentar-se?
Com gairebé
sempre la resposta es pot trobar en l’acció lliure dels infants. Una
alimentació de nutrients equilibrats amb proteïnes, calci, sucres... necessaris
per poder créixer físicament i mentalment. I una alimentació relacional,
emocional, intel·lectual i d’aprenentatge com també cultural, amb rituals,
llenguatges gestuals, actitudinals i verbals.
Menjar per
alimentar-se és una de les activitats més complexes i completes que els infants
realitzen cada dia per conquerir la seva autonomia.
Tot
aprenentatge demana desig, assaig, error, constància, voluntat, repetició i
temps.
L’Idai, de
28 mesos, es deixa ajudar pel seu company Pere, de 36 mesos, que amb molt
d’encert li corda el pitet. La complicitat, la relació i la col·laboració que
s’estableix entre tots dos és una petita mostra de la significació profunda que
l’acte de menjar té per a l’educació i l’aprenentatge a totes les edats.
Documentar, una mirada nova. Xarxa
Territorial d’Educació Infantil a Catalunya
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada